DEMENSSJUKDOM

Får ryssningar i hela kroppen när jag sitter om demenssjukdomar. Alzhemier, vaskulärdemens, frontallobsdemens, förvirringstillstånd, BPSD... Skriver en studieenhet och det är hemskt. Demenssjukdomar är intressant att läsa men fan för alla dessa symtom vid sjukdomarna. Behandlingar som inte kan göra något åt det och att känna denna orolighet och förrvirng. Blir ledsen inombords över dem olika sjukdomarna som finns inom demens.

Att träffa på anhöriga om dagarna på jobbet till deras dotter, mor osv. Tänk att inte känna igen sin egen mamma eller pappa? Tänk att tappa minnet och få svårigheter med tal osv.

Men det intresserar mig så förbaskat mkt och jag ska läsa på otroligt mkt så jag kan allt om dementa sen! Det är trots allt dem härligaste människorna jag någonsin tagit hand om. Längtar redan till jag får en bokning i nyfors när jag kommer hem efter london!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0