GRUPPBOENDE & HEMTJÄNSTEN

Ett jobbpass på gruppboendet för demens i nyfors denna lördag kväll gjorde mig absolut ingenting. Jag blir så glad över att jobba där. Har bästa kollegorna på båda våningarna jag är på och tycker det är lika kul varje ggn. Idag kunde jag för första gången se mig själv jobba som undersköterska och hjälpa människor. Då en sak hände på jobbet och vi fick hjälpa vårdtagaren.

Det här är verkligen vad jag vill jobba med. Jag älskar att hjälpa människor, umgås med pensionärerna och höra deras härliga historier och se hur gulliga många utav dom är. Jag är så taggad till att jobba som det här i många år. Och hoppas på att få fast tjänst så fort jag är klar med omvårdnadsutbildningen! Därefter hitta mig en fin, egen lägenhet som jag kan köpa möbler till, och inreda helt själv och så måste jag ha en katt. Ja det måste jag verkligen ha!

Gruppboende känns för mig helt rätt plats att jobba på. Tycker om hemtjänsten också men skulle jag välje ett av dom skulle de absolut bli gruppboende. Gruppboende är så skönt att jobba på och man kommer verkligen vårdtagarna så otroligt nära.

Pappa har alltid sagt att jag passar bra som undersköterska och jobba med människor och det håller jag med om. Det här är vad jag vill göra. Jag vill hjälpa människor, funktionshindrade, pensionärer, dementa, alla människor!
Alla är lika mycket värda och förtjänar den hjälp dom kan få.

 

När jag jobbade på sjukhuset och städade, long time ago!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0